10 Ocak 2008 Perşembe

Heotontimorumenos

Vursam sana kinsiz, kızmadan
Kasap gibi, nice vurduysa
kayaya deyneğiyle Musa!
Gözlerimden fışkırıp taşan

Yaşlarınla Sahra'mın dibi
İyice suya kansın isterim.
Umutlarla gergin isteğim
Yüzer yol alan gemi gibi

Tuzlu göz yaşlarında elbet,
Ve esriyen bağrımda yarın
Güm güm öter hıçkırıkların
Hücum vurur trampet!

Aksayan ses değil miyim ben
İçinde tanrısal ezginin,
Beni öyle sarsan, tedirgin
Eden doymaz alay yüzünden?

Sesimdeki çığlıktır adı!
Bütün kanım bir kara zehir!
Ne uğursuz aynayım, gelir
Hep kendisini seyreder cadı!

Tokat bende yanak bendedir!
Ölü de ben, öldüren de ben!
Çark ve çarka gerilmiş beden,
Yara bende, bıçak bendedir!

Kendi yüreğimin vampiri,
-O büyük sürüngenlerdenim ben
Artık bir daha gülemeyen,
Hep gülmeye yargılı biri.

Charles Baudelaire

***blogun adını merak edenler için yazdım. Adı bu şiirden geliyor.
**Şiirin orjinali Fransızca. Çeviri olduğu için cümle sıraları karışık gelebilir dikkatli okunursa sorun olacağını sanmıyorum.

Hiç yorum yok: