24 Ocak 2008 Perşembe

ordan burdan haberler

~Bilkentte doktora yapan 2 şahsı muhterem -sanırım- ne yapsak da kendimize bizi meşgul edecek iş bulsak demişler ve oturup 85 milyon bilinmeyenli denklemi çözmüşler. Geçen yılda 42 milyon bilinmeyenli denklemi çözüp dünya çapında rekor kırmışlar. Şimdiye kadar bizimkilerin çözdükleri hariç çözülen en karmaşık denklem 20 milyon bilinmeyenliymiş. Ayrıca şunu da söylemeden geçemeyeceğim kullandıkları bilgisayar dünyanın en gelişmiş ilk 5000 bilgisayarı arasında "değilmiş"! büyük başarı... Kendimi gerizekalı gibi hissediyorum çünkü ben daha 2 bilinmeyenliyi çözemiyorum. Herneyse onlara başarılar diliyorum inşallah seneye de hedeflediklerini yapıp 100 milyon bilinmeyenli denklemi çözerler.

~Yine bir Türk vatandaş önemli bir tasarım yarışmasında çok becerikli Volitan adında bir tekne tasarlamış. Tuzlu suyu tatlı suya çevirmek gibi marifetleri var hayran kaldım.

~Monopoly oyununu geliştirip "Monopoly Dünya" versiyonunu çıkartacakmış. Oyuna girecek şehirler oylamayla seçiliyor. İlk 20'ye giren şehirler oyuna da girecek ancak İstanbul 24. sırada eğer ilgilenirseniz www.monopoly.com adresine girip oy verebilirsiniz. Zaten uzun işlemler gerektirmiyor oy vermek. Hem şunu da unutmamak gerek bu oyunlar insanlara şehirleri de öğretiyor az çok yani bence eğer İstanbul'un da oyunda olması İstanbul için iyi olur.

~Hayal edilen uzay turizmi yakında gerçekleşecek gibi görünüyor. 2010'da Beyaz Şovalye adı verilen uzay aracı içinde toplam 8 kişiyle uzaya gidecekmiş... 200 bin dolarım olsaydı muhtemelen ben de giderdim :)

Hiç yorum yok: